Skolen har klasser i kinesisk språk og kultur på forskjellige trinn. Vi har også åpnet en ny skole i Stavanger i 2016. Dessuten hadde vi en kinesisk klasse i 2 år for Huawei og underviser ledere i Telenor med vekt på kinesisk historie og kultur. I tillegg til å lære kinesisk språk, kan våre elever også velge mellom datakunnskap, håndverk, kalligrafi, tegning, dansing, kampsport og tai chi.

Skolen bruker læreverket «Zhong Wen». Vi starter undervisningen med pinyin, som er den offisielle metode i Kina for å transkribere mandarin og gjennomfører kinesisk språkopplæring systematisk. Undervisningen er basert på den enkelte elevs behov og omfatter kinesiske tegn (hovedlæringsmål), kinesisk kultur, historie og geografi. Når eleven mestrer de grunnleggende ferdighetene som å lytte, snakke og skrive, går man videre med å forstå og skrive setninger.

Påmelding