2020秋季开学通知 Info til elever og foreldre

各位同学、家长和老师: 大家好!

根据现在挪威疫情的情况,为了大家的安全和 防疫,减少家长们的顾虑, 决定这学期继续网 上上课。我们针对上学期的网上教学经验,新 学期做了一些改进,学校决定用 zoom 平台统一 教学。我们从各方面做了比较,也和欧洲其他 国家的中文学校校长开会讨论,并互相交流了 网上教学的体会和经验,觉得现阶段 Zoom 平台 上课比较接近实体课,老师和学生可以在视频 上面对面的互相看到,老师可以用白板让学生 听写、造句、文字游戏比赛、批改作业等,( 也可以直接录制上课的情况给临时有事请假的 学生自己看回放)。

新学期网上开学时间: 星期天9月13日开学
星期一 12 月 14 日开始放圣诞节假,

今年和往年一样招收新生,也是使用 zoom 平台 网上上课,有经验丰富的三语教师孙婕担任班主任。欢迎大家在 9 月 11 日前发邮件到yuan@live.no 索取报名表报名!

考虑到有些家长和学生对 zoom 平台的使用还比 较陌生,因此学校先给大家二个星期的熟悉使 用,二个星期后再付学费。新学期学费还是每 位学生 900 克朗,一个家庭二个以上孩子在学 校学习的,每位 850 克朗。学校银行账号: 1607 57 75281 Kinesisk skole i Norge 请不 要忘记填写您孩子的姓名和出生日期!

挪威中文学校 2020年9月2日

Info til elever og foreldre

På grunn av koronapandemien, har vi ikke fått lov å bruke skoler lokaler i Veitvet skole i helger. Vi måtte forsette å undervise på nett i høst semester 2020.

Etter mange tilbakemeldinger fra elever, har vi undersøkt og har bestemt å bruke ZOOM å undervise i høstsemester 2020.

Høst semesteret begynner fra 13. september og være t.o.m. 13/12.

Vi har en ny pinyin klasse med lærer Sun Jie, nye elever kan få registerings skjema ved å sende epost til yuan@live.no.

Ta hensyn til noen elever og foreldre ikke er vant til ZOOM plattform, skole bestemmer at de kan ta to ukers undervisning før de betaler semesteravgift. Semesteravgiften er 900 kr. som i fjor, med søskenrabatt er det 850 kr. hver.

Kontonummeret er 1607 57 75281Kinesisk skole i Norge. Husk å skrive elevs navn og fødselsdato.

Kinesiske skole i Norge