各位同学、家长和老师:你们好!
二零一九年的圣诞假期已经临近,我校也将从十二月九日开始放假。在此代表挪威中文学校感谢义工和老师们的辛勤耕耘和无私奉献!!感谢家长会家长们支持和帮助!更要感谢同学 们坚持不懈的努力!祝大家圣诞节愉快!元旦 吉祥!阖家幸福!
新学期将于二零二零年一月十二日星期天开 学,上课时间不变。下学期学费依然是每位学 生九百克朗,如同一个家庭有两位以上或一个 学生选择两个以上课程的,每位只需八百五十 克朗。挪威中文学校的银行账号是:1607 57 75281,Kinesisk skole i Norge付款时请记得填 写学生的名字和出生日期。
今年秋季我校组织、策划、筹备和参加了 以“中国日”为主题的一年一度的国际多元文化 节,暨庆祝中挪建交65周年。我校除了有摊位 在市政厅广场宣传中华文化外,还有舞狮、学 生家长、小猪扮相游行和舞蹈班的学生表演的 优美舞蹈,得到大家一致赞扬。
今年十月我非常荣幸地代表我校和挪威华人在北京参加了国庆七十周年庆典的一系列活动,这不但是我个人的荣誉也是学校的光荣,是国家对我们海外华文教育的重视和鼓励,对我们海外志愿者的认同和支持!
今年秋季我们Oslo的总校和在Stavanger的 分校,分别招收了新生,新生人数共增加了近 七十位,我校学生的队伍又有了新的发展。
12月16-18日中国华文教育基金会名师巡讲 团将来挪威给教师们培训,我校二十二位老师 报名参加此次活动,相信通过培训将给我们的 教学带来新理念和方法。
12月18日我校将聘请中国驻挪威大使易先 良先生为我校名誉校长,同时为参加第七届世 界华人绘画比赛得奖的我校两位学生颁奖,为 培训教师颁发证书。这里万分感谢张伟波校董 和贝幼萍夫妇对这次活动的大力支持和赞助!
今年下半年学校又收到了谢云琴、杨周仁夫妇的慷慨赞助,对他们的善举表示万分感谢!

挪威中文学校 2019年12月8日

Kjære studenter, foreldre og lærere!

I år starter vår skole juleferien 09. desember. Jeg takker lærere og frivillige for deres harde arbeid og engasjement! Takk til alle foreldre for deres støtte! Jeg ønsker dere alle en god jul og et riktig godt nyttår!
Det nye semesteret starter søndag 12. januar 2020. Skoletida forblir uendret og semesteravgiften er kr. 900, per elev. Det er søskenrabatt og rabatt om man deltar på 2 kurs, da er seminaravgiften kr. 850, per elev. Kontonummeret til Kinesisk Skole i Norge er 1607 57 75281. Husk å skrive inn elevens navn og fødselsdato når du betaler.
Denne høsten har vi organisert, planlagt, og deltatt på “Kinas dag” i den årlige ERAS festivalen. Vi har også feiret 65-årsjubileet for etableringen av diplomatiske forbindelser mellom Kina og Norge. I den forbindelse sendte vi en del bøker om kinesisk kultur, og vi mottok ros for både løvedans, parade, og dansegruppa vår. Med disse aktivitetene håper vi at kinesisk kultur blir bedre kjent for den norske majoriteten.
I oktober i år har jeg hatt den store ære å representere både kinesere i Norge og skolen vår da jeg ble invitert til Beijing i anledning 70-årsjubileet for Kinas Nasjonaldag. Dette er ikke bare min personlige ære, men også skolens ære. Det er en anerkjennelse og en støtte av det viktige kulturformidlende og kulturvidereførende arbeidet våre frivillige gjør år ut og år inn.
Også denne høsten har vi oppnådd et nytt høydepunkt med tanke på antallet nye elever; vi har fått inn 70 nye elever i Oslo og i Stavanger-avdelingen totalt.
I 16.-18. desember skal Chinese Language and Culture Education Foundation of China holde et kurs for våre lærere. 22 lærere fra skolen vår har meldt seg på dette arrangementet. Jeg har stor tro på at slik opplæring vil bringe nye ideer og metoder til undervisningen vår.
Den 18.desember vil skolen vår utnevne Mr. Xianliang Yi, den kinesiske ambassadøren i Norge, som æresrektor for skolen vår, og dele premier til elevene våre som vant priser i den 7. verdensomspennende kinesiske malekonkurransen. Det vil i tillegg utstedes sertifikater til lærerne som deltok på kurset. Her vil jeg takke Weibo Zhang og Youping Bei for deres støtte til og sponsing av dette arrangementet!
Dette semesteret mottok skolen sponsing fra Yunqin Xie og Zhouren Yang. Tusen takk for deres støtte!

Mvh.
Deres Rektor,