通知 informasjon

各位老师、同学和家长:大家好!

2021年即将过去,我们挪威中文学校总校从12月13日开始放圣诞假期,新学期将于2022年1月9日星期天开学,由于疫情的严峻和反反复复,因此新学期还是继续在zoom上上网课。

在这一年里,我们分别组织和参加了各类活动,其中有“汉语桥”比赛, “亲情中华为你讲故事”网上夏令营,“海外华裔青少年创意作文大赛”,“第二届海外华裔青少年绘画大赛”,“华文教育基金会第三届全球华文学校网络春晚”,挪威中文学校的微信公众号正式发布, “挪威奥运老将、运动员为北京冬奥和残奥宣传加油”,以及最近学校刚举办完网上“汉语水平考试”。这些活动在师生们的共同努力下,都取得了圆满成功!以上各项都在学校的网页和公众平台上发表。

在这里万分感谢各位家长的陪伴和大力支持!感谢各位老师的努力和辛勤付出!感谢各位同学坚持不懈的认真学习!

同时特别要感谢的是杨周仁、谢云琴夫妇,潘福根、张惠珠夫妇,张良、留蔓娟夫妇,袁军和柯佩珍女士,对挪威中文学校的无私赞助!

感谢中国侨联、汉办、华文教育基金会、中国驻挪威大使馆领导的关心和大力支持!

祝大家圣诞新年愉快!身体健康!疫情早日过去让我们尽快回复正常生活!

挪威中文学校

2021年12月11日

informasjon

Hei alle sammen!

Året 2021 er i ferd med å gå over. Norske Kinesiske Skole starter juleferien 13. desember, og det nye semesteret starter søndag 9. januar 2022. På grunn av pandemien  vil det nye semesteret fortsatt være online på zoom klasse.

I dette året har vi organisert og deltatt i ulike aktiviteter, inkludert “Chinese Bridge”-konkurransen, skrivekonkurransen for unge kineser, tegnekonkurransen for unge kineser, online kinesisk nyttår gala for kinesisk skoler i utlandet, “Norske OL-veteraner og idrettsutøvere jubler for Beijing VinterOL and Paralympics, og nylig har skolen arrangert HSK testing. Med felles innsats fra lærere og elever har disse aktivitetene oppnådd gode resultater! Alle disse kan dere leser på skolens hjemmeside, og Wechat plattform.

Vi vil takke foreldre for deres støtte! Takk lærere for kjempe innsats! Takk alle elever for deres hardt arbeid i studiet! Samtidig vil vi takke Peizhen Ke, rektor Jun Yuan, ekteparene Zhouren Yang Yunqin Xie, Fugen Pan Huizhu Zhang og Liang Zhang Manjuan Liu for deres donasjoner til Den Norske Kinesiske Skole!

Takk til Kinesisk språk undervisning stiftelsen i Kina (CLEF) og den kinesiske ambassaden i Norge for deres omsorg og støtte!

Ønsker alle en god jul og et riktig godt nyttår! Og håpe vi får tilbake det normale livet snarest!

Kinesisk skole i Norge