通知 Informasjon

各位老师、同学和家长: 大家好!

人类深受疫情困扰的 2020 年即将过 去,我们挪威中文学校将从 12 月 14 日 开始放圣诞假期,新学期将于 2021 年 1 月 10 日星期天开学,继续在 zoom 平台 上课。

这学期为了让同学们可以继续更好地学习中文,学校在中国华文教育基金会的 帮助和支持下,组织培训老师们学习使 用网上教学技能,使教学变得更有吸引力和有趣味,师生们通过网上 zoom 平 台的授课、学习和交流,使得相互之间的距离不再遥远。

最近我们有学生不但参加了国内组织的作文比赛,还参加第三届全球海外中文学校网络春晚活动的参选,在这里预祝同学们成功!

在这不平凡的日子里,感谢各位家长的陪伴和大力支持! 感谢各位老师的努力和辛勤付出! 感谢各位同学的坚持不懈的认真学习!

感谢统战部、国侨办、华文教育基金 会、中国驻挪威大使馆领导的关心和大力支持!

祝大家圣诞新年愉快! 身体健康 !
愿疫情早日过去,让我们尽快回复正常生活 !

挪威中文学校 2020 年 12 月 11 日

Informasjon

Hei alle sammen!

Oslo.12.12.20

Året 2020, et år som alt og alle er sterkt berørt av Covid-19 pandemien, er i ferd med å gå over. Vår skole tar juleferie fra 14. desember. Vårsemesteret kommer til å starte fra søndag 10. januar 2021, og alle undervisningene skal på ZOOM.

I dette semesteret måtte lærerne i skolen gir undervisninger på nett, skolen har søkt hjelp hos Kinesisk språk undervisning stiftelsen i Kina (CLEF), og de ga våre lærerne flere kurs om bruk av ZOOM i undervisning og om nye muligheter i undervisning på nett.

Nylig har noen av elevene våre deltatt i stilskriving konkurransen i Kina, og noen andre tar konkurranse å få opptre i den 2021 nyttårs Gala på nett for utenlandske kinesiskskoler. Her ønsker jeg disse elevene lykke til!

Jeg vil takke foreldre for deres støtte! Takk lærere for kjempe innsats! Takk alle elever for deres hardt arbeid i studiet!

Takk til lederne i Kontor for landsmenns saker i utlandet (ICAO), Kinesisk språk undervisning stiftelsen i Kina (CLEF) og den kinesiske ambassaden i Norge for deres omsorg og støtte!

Ønsker alle en god jul og et riktig godt nyttår! Og håpe vi får tilbake det normale livet snarest!

Kinesisk skole i Norge

类似文章