通知

各位老师、同学和家长:大家好!

2022年即将过去,我们挪威中文学校总校从12月12日开始放圣诞假期,新学期将于2023年1月8日星期天开学。新学期实体课仍然在Veitvet学校,网课班继续在ZOOM平台上课。实体课除了中文班以外还有书法、舞蹈、中国象棋、武术、舞狮和太极班课程。

这学期,我们学校除了在ERAS多元文化节活动上的书法展台宣传外,我们舞蹈班的学生分别受邀在妇幼联年会和 Veitvet Mela的活动中演出,得到了大家的一致好评。

在这里万分感谢各位义工们长期的付出和无私的奉献!同时特别感谢徐元松先生、杨周仁和谢云琴夫妇、无名氏女士、郑宏良先生、李道瑛和杨景辉夫妇,李设奋和袁伟达夫妇,以及施富强先生这学期对我校的赞助!

感谢中国侨联、汉办、华文教育基金会、中国驻挪威大使馆领导的关心和大力支持!

感谢各位家长的陪伴和支持! 感谢各位老师的努力和辛勤付出! 感谢各位同学坚持不懈的认真学习!

祝各位圣诞新年愉快! 身体健康! 家庭幸福!

挪威中文学校 2022年12月11日

Informasjon

Hei alle sammen!

Året 2022 er på hell. Den Kinesiske Skole i Norge starter juleferien 12. desember, og det nye semesteret starter søndag 8. januar 2023. Elever som valgte klasseromsundervisning, går på Veitvet skole. De som valgte virtuelt klasserom, vil fortsatt bruke ZOOM-plattform for undervisning. Den Kinesiske Skole i Norge har også kurs om kinesisk kalligrafi, dans, kinesisk Xiangqi, kung fu, løvedans og tai chi.

I høst hadde vi framføring av kinesisk kalligrafi på ERAS flerkulturelle festival. Elever fra danseklassen vår ble invitert til å opptre på Kvinne- og barneforeningens årsmøte og på Veitvet Mela, der de fikk rungende applaus fra alle tilstede.

Vi vil takke alle foreldrene for deres støtte! Takke lærerne for kjempeinnsats! Takk også til alle elever for deres harde arbeid i studiet! Samtidig vil vi takke Yuansong Xu og Hongliang Zheng, samt ektefellene Zhouren Yang og Yunqin Xie, Daoying Li og Jinghui Yang, Shefen Li og Weida Yuan, og Fu Keung Sze for deres donasjoner til Den Kinesiske Skole i Norge!

Ønsker alle en god jul og et riktig godt nyttår!

Den Kinesiske Skole i Norge

Oslo.12.12.22