通知

各位同学、家长和老师:大家好!

2022年上学期即将结束,奥斯陆总校将于6月13日开始放暑假,斯达万格分校将于6月12日开始放假。新学期总校将在9月4日星期天开学, 分校将于8月27日开学,分校和总校都将开始线下实体课授课,对于在外地不方便上实体课的学生我们将继续安排上网课,需要上网课的同学请在6月26日前在班微信群向班主任确认。

这学期我校承办了汉语水平考试、“汉语桥”世界大/中学生挪威赛区中文比赛/小学生中文秀比赛和挪威国际中文日的活动,这些活动都取得了圆满成功!

我校的王米亚同学萨克斯风演奏入选中国华文教育基金会第四届全球华文学校网络春晚表演,袁诺娃、 张方翌、方艾丽莎、方艾米莉和张方泽应邀参加了挪威中国旅挪专家学者联合会的春晚表演,孩子们的精彩演出得到大家的一致好评!

这学期总校和分校共有二十多位学生的优秀作文在微信公众号上发表,并都得到学校的奖励。

暑假期间学校将参加由中国侨联举办的网上“亲情中华为你讲故事”浙江舟山营夏令营活动. 欢迎大家参加!

万分感谢潘福根和张惠珠夫妇、张良和留蔓娟夫妇、黄燕芬和张志平夫妇、柯佩珍女士、Xue Zhong ling女士和无名氏对学校活动的慷慨赞助!感谢各位义工、老师、家长的大力支持和同学们的坚持和努力!

注意:新生报名将另行通知,请关注学校网页和微信公众号。

总校继续在Veitvet skole 上课, 地址是Veitvetveien 21, 0596 Oslo

分校仍然在 Jåtten Skole 上课,, 地址是 Ordfører Askelandsgate 11, 4068 Stavanger

挪威中文学校

2022年6月11日

Info fra Kinesisk skole i Norge

I år er den 13 juni siste dag for vårsemester ved Oslo avdelingen, Stavanger avdelingen tar sommerferien fra 12. juni. Høst semesteret starter søndagen den 4. september i Oslo. I Stavanger starter høstsemester 27. august. Begge avdelingene vil ha vanlig undervisning i skolen, vi tilbyr digital undervisning for elever som ikke kan ha vanlig undervisning i skolen, elever som fortsatt trenger digital undervisning vil ha frist til 26. juni med å gi beskjed til lærerne sine.

I vårsemester arrangerte skolen HSK test, «Chinese Bridge 2022» – en konkurranse i kinesisk språk og Internasjonal Kinesisk språkdag. Alle arrangementene var vellykkede.

Wang Mias opptreden med saksofon ble valgt ut og fremført i den fjerde digitale nyttårsgallaen til China Chinese Education Foundation. Yuan Nova, Zhang Fangyi, Elise Fang, Emilie Fang og Zhang Fangze ble invitert til å opptre på CPNs nyttårsfestival, de fantastiske opptredenene til disse elevene ble godt mottatt av alle!!

Tjue elever fra begge avdelinger leverte glimrende skriveoppgaver, som ble lagt ut på skolens Offisiell WeChat-siden, og elevene fikk gaver fra skolen.

I løpet av sommerferien er det digital sommerleirer arrangert av Kina . Alle våre elever er velkommen!

Tusen takk for donasjoner fra Pan Fugen Zhang Huizhu, Zhang Liang Liu Manjuan, Huang Yanfen Zhang Zhiping, Ke Peizhen, Xue Zhongling og en ikke-navngitte person! Takk til alle frivillige, lærere, foreldre for deres støtte og elever for deres arbeid!

NB: Det kommer informasjon om opptatt av nye elever, vennligst følg skolens hjemmeside og skolens Offisiell WeChat-side.

Oslo avdelingen skal har undervisning i Veitvet skole, Veitvetveien 21, 0596 Oslo

Stavanger avdelingen skal har undervisning i Jåtten Skole, Ordfører Askelandsgate 11, 4068 Stavanger

Oslo,den 12. juni 2022

类似文章