中文学校2020年上半年网课学习情况

2020春 – 传统教学的挑战

2020年上半年,由于受到新冠疫情的影响,中文学校各班开展了网络授课。除了每个班级的老师都认真地准备了上课内容的内容以外,中国华文教育基金会也提供了“停课不停学”、“实景课”等大量网络课程给中文学校的师生们学习,教学活动开展得有条不紊。不用去学校,也可以在家跟着视频快乐学中文。感谢老师们的巨大付出,让孩子们体验了充满趣味的教学,也感谢同学们的认真学习,让我们的网络教学取得很好的效果。

2020 年的春季学期是一个不平常的学期。 新冠病毒给整个世界带来巨大的影响, 中文学校也毫不例外地受到疫情的冲击。 在挪威国家的疫情政策下,中文学校在失去物理教学场地的劣势情况下, 展开虚拟教堂, 也就是网络课堂。 每个老师都按照自己班里学生的程度准备上课的内容。在备课过程中,电子课堂其实是一个挑战。例如:电脑知识更新,软件应用、网络安全等等。 除此之外,中国华文教育基金会也提供了“停课不停学”、“实景课”等大量网络课程给中文学校的师生们学习,教学活动开展得有条不紊。 小朋友们可以在家里跟着视频开开心心学中文。感谢老师们的巨大付出,让孩子们体验了充满趣味的教学,也感谢同学们的认真学习.家长们的积极配合,让我们的网络教学取得很好的效果。

Våren 2020 ble veldig annerledes. Covid-19 har satt sitt preg på hele verden. Vår kinesiske skole slapp heller ikke unna. Hele Norge var stoppet opp og stengt ned. Som en del av denne nasjonale dugnaden, avstod den kinesiske skolen fra fysisk undervisning. I en slik situasjon, satte skolen i gang virtuell undervisning, dvs. Digitalisert skole. Lærerne satset fullt for å forberede seg til undervisning. De møtte utfordringer i en moderne digital verden, f. eks, oppdatering av gamle datakunnskaper, anvendelse av programvarer, internettsikkerhet, osv. CHINESE LANGUAGE AND CULTURE EDUCATION FUNDATION FOND bidro til vår skole i tillegg til vårt eget opplegg. De forsynte oss med en stor mengde ressurser til virtuell undervisning med slagord ‘‘Vi lærer uten klasserom’’. På denne måten har skolen fullført dette semesteret uten større problemer. Våre elever kunne være hjemme mens de lærte om kinesisk språk og kultur. Vi takker for lærernes kjempeinnsats. Vi takker også elevene for en enestående læringsvilje, samt de foresatte for deres samarbeidsvilje.

以下是同学们在家上网课的情形。

Her kan dere se hvordan våre elever deltok undervisning

以下是同学们完成的作业。

Her er lekser fra elevene