2021暑假通知 Infoskriv

各位同学、家长和老师:大家好!

充满期待的2021年上半年即将结束,我校将于6月14日开始放暑假,新学期将在8月29日星期天开学, 学校会根据疫情的发展情况和政府的规定,来开展教学活动,学校线上线下都做了准备,如果可以上实体课的话,对于在外地的和不方便上实体课的学生我们还是会继续保留网课。请大家关注我们挪威中文学校的网页www.kinesiskskole.no,和学校微信公众号kinesisk skole,8月20日会根据具体情况再发通知。请大家关注!

今年和往年一样招收秋季班新生,7月15日开始接受报名,报名方式请关注学校网页和公众号上的信息。

今年二月我校开通了微信公众号,几个月来每天都有不同的中国文化知识介绍发表在平台上,其中有音乐、历史、节气和文化知识等介绍给大家。感谢学校微信平台写作组的坚持不懈的努力!同时希望大家积极投稿和多多关注!

我校的王米亚同学和张荣娟、张荣珍、张荣辉同学表演的钢琴演奏“美女与野兽“和”中国武术“分别入选并在中国华文教育基金会第三届全球华文学校网络春晚上表演,袁诺娃、李君昊、艾米莉和张方泽应邀参加了中国中央电视台全球爱华诗歌春晚和挪威中国旅挪专家学者联合会的春晚表演,孩子们的精彩演出得到大家的一致好评! 我校刘子葳同学的作文获得海外华裔青少年创意作文大赛一等奖。真是可喜可贺!

今年四月和五月二位校长分别代表我校参加2021年首届欧洲华文教育大会华校校长论坛和第一届欧洲华文教育学术研讨会。

暑假期间学校将参加中国侨联举办的二期“亲情中华为你讲故事”浙江舟山营和台州营的网上夏令营活动,已有40多名学生报名参加,舟山营将于6月19日开营,台州营将于7月4日开营,想参加台州营的学生请在6月23日前尽快报名!江苏省侨办将于7月20日到8月9日期间在钉钉在线上直播“2021海外华裔菁英青少年大运河文化线上体验活动,欢迎大家参加!

由中国驻挪威大使馆主办,我校承办的大/中学生网上汉语桥比赛挪威赛区将于6月19日举行。

万分感谢潘福根和张惠珠夫妇、张良和留蔓娟夫妇、柯佩珍女士对学校活动的慷慨赞助!感谢各位老师、家长的大力支持和同学们的坚持和努力!

挪威中文学校

2021年6月12日

Infoskriv

Oslo. 13. juni 2021

Kjære elever, foreldre og lærere: Hei, alle sammen!

Den første halvdelen av 2021 nærmer seg en slutt, og skolen vår tar sommerferie 14. juni. Høstsemesteret starter søndag 29. august. Skolen vil gjennomføre undervisningsaktiviteter i tråd med utviklingen av koronasituasjonen og offentlige forskrifter. Skolen tilrettelegger for både digitale og fysiske undervisninger til høsten. Hvis fysisk undervisning er tillatt, vil vi fortsette å tilby digitalundervisning for elever som bor lengre unna eller som av andre grunner ikke kan møte opp til fysisk undervisning. Følg med på nettsiden til Norsk kinesisk skole (www.kinesiskskole.no) og skolens offentlige WeChat-konto («Kinesisk skole»). Vi sender ut en ny melding 20. august med informasjon om undervisningssituasjonen. Vi ber alle om å følge med på våre sosiale medier og nettsiden da!

I år, som tidligere år, tar vi inn nye elever til høstsemesteret. Registrering av nye elever skjer fra og med 15. juli. Sjekk skolens hjemmeside eller WeChat-konto for informasjon om hvordan registrering skjer.

I februar i år opprettet skolen vår en offentlig WeChat-konto. I flere måneder har forskjellige innledninger til kinesiske kulturkunnskap blitt publisert på plattformen vår hver dag, omhandlende musikk, historie, kulturell kunnskap osv. Takk til skolens skriveteam for den utrettelige innsatsen på WeChat-plattformen! Samtidig håper vi alle aktivt vil være med og bidra!

Pianoforestillingen «Beauty and the Beast» og «Chinese Wushu», henholdsvis fremført av elevene Wang Miya og Zhang Rongjuan, og Zhang Rongzhen og Zhang Ronghui, ble valgt ut og fremført på Den tredje globale digitale kinesisknyttårsgala for kinesiske skoler organisert av Den kinesiske utdanningsforeningen. Elevene Yuan Nuowa, Li Junhao, Emily og Zhang Fangze ble invitert til å delta på kinesisk nyttår-galaen i regi av CCTV Global Aihua Poetry og CPN i Norge. De fantastiske forestillingene til elevene ble godt mottatt av alle! Det egenkomponerte stykket skrevet av eleven Liu Ziwei stakk av med førsteplassen i Den utenlandske kinesiske ungdomskreative komposisjonskonkurranse. Gratulerer!

I april og mai i år representerte to rektorer fra skolen vår i Det første europeiske utdanningskonferansen 2021 – forum for rektorer i kinesisk skolene og Det første europeiske kinesiske utdannelsesakademiet-seminaret.

I løpet av sommerferien vil skolen delta i de to nettbaserte sommerleir – Zhejiang Zhoushan-leir og Taizhou-leir organisert av den kinesisk-utenlandske forening. Mer enn 40 studenter fra skolen vår har meldt seg på de to leirene. Zhoushan-sommerleiren starter 19. juni, og Taizhou-leiren starter 4. juli. Elever som ønsker å delta i Taizhou-leiren bør registrere seg så raskt som mulig før registreringsfristen 23. juni! Overseas Chinese Affairs Office i Jiangsu-provinsen sender direktesendingen «2021 Overseas Chinese Elite Youth Grand Canal Culture Online Experience Activity» på dingtalk.com fra 20. juli til 9. august. Alle er velkomne til å delta!

Vertskapet til Den kinesiske ambassaden i Norge, med hjelp av skolen vår, vil nettbaserte Chinese Bridge – konkurransen for universitets-, videregående- og ungdomsskoleelever holdes 19. juni i Norge.

Vi er veldig takknemlig til Per Fugen og Zhang Huizhu, Zhang Liang og Liu Manjuan, og Ke Peizhen for deres sjenerøse sponsing av skoleaktiviteter! Takk til lærere og foreldre for deres sterke støtte og elevenes utholdenhet og supre innsats dette skoleåret!

Kinesisk skole i Norge

类似文章