通知 Melding

各位老师、同学、家长:大家好!

2019年的暑假即将临近,由于接下来的周末都是挪威的公众假期,我们中文学校从5月27日开始放暑假,新学期将于星期日8月25日开学。

新学期我们和往年一样将招6周岁以上的新生开设新的拼音班,欢迎大家带自己的孩子和介绍新朋好友来中文学校学习中国文化!

新学期的学费和往年一样每位学生900克朗一学期,同一个家庭两位孩子以上在学校学习每位850一学期。挪威中文学校的银行账号是:1607 57 75281,Kinesisk Skole i Norge付款时请记得填写学生的名字和出生日期

这学期我们不但有语言课程还有不同的文化课,其中有舞蹈、舞狮、书法、绘画、手工、瑜伽和太极。舞蹈班学生和往年一样参加华人春晚和挪威领养协会春节联欢会的表演,得到大家的一致好评,绘画班的两位学生参加世界华人绘画比赛(少年组)分别荣获铜奖和优胜奖。上半年Lingling餐厅的方大厨来学校为老师和义工们举办了两次烹饪课,挪威中国书画爱好者徐玉亮先生展示其九米长的小篆千字文,国内著名画家陈皓先生为学校师生家长举办 绘画讲座。最近栗战书委员长访问挪威,学校组织教师、家长和义工们参加了欢迎活动。

今年学校又收到中国教育基会以及潘福根和张惠珠夫妇、贝幼红和朱永清夫妇的慷慨赞助,对他们的善举表示万分感谢!

在这里再次感谢所有义工、老师和家长会家长们的帮忙和辛勤付出 !祝各位暑假愉快!我们新学期见!

挪威中文学校

2019年5月26日

新生登记表

Melding

Oslo.26.05.2019

Hei alle lærere, elever og foresatte,

Sommeren 2019 er rundt hjørnet og de neste helgene er aktivetets og helligdager,  Kinesisk skolen begynner å ha ferie f.o.m 27 mai. Her ønsker vi alle en god sommerferie!

Skolen skal begynne igjen 25. august. 2019.

I høst semesteret tar vi opp nye elever 6 år opp over på en ny Pinyinklasse. Velkommen dere til Kinesisk skole i Norge å lære kinesisk språk og kultur.

Skoleavgift er fremdeles 900,-kr per. elev. Søskenrabatt gjelder når det er flere enn to elever fra samme familie, eller en elev ved valg av flere kurs, da er det 850,-kr per. elev. Konto nummer til Kinesisk skole i Norge er 1607 57 75281. Husk elevens navn og fødselsdato på betaling.

I denne semesteret, hadde vi språkkurs og flere kulturelle kurs som dans, kalligrafi, tegning, løvedans, håndverk,  yoga og Taichi. Vi tok del i mange aktiviteter: Vår danseklasse hadde forestillingen under kinesisk nyttårsfeiring til kinesiske foreninger og Kinaforening. To elever i maling klassen har deltatt  verdens kinesiske barnemaling konkurranse, en fikk bronse prisen og en fikk utmerket pris. Løvedans gruppen vår deltar på Buddhas dag hos BLIA Oslo. Chef Meng fra LINGLING Hakkasan Oslo har gitt to matlagingskurs til lærerne og foresatte i kinesisk skolen. Norske kinesisk kunstner Xu Yuliang fremvisst kinesisk vers på 1000 tegn i  Seglskrift, et verk på ni meter. Kinesisk kunstmaler Chen Hao har holdt et kurs om kunst for vår elever og foresatte. Vi har også holdt en velkommens markering ifm Norges-besøk av Li Zhanshi, leder av Kina Folkekongressen.

Vi fikk bistand fra ekteparet Pan Fugen og Zhang Huizhu, ekteparet Bei Youhong og Zhu Yongqing. Tusen takk for deres støtte!

Kinesisk skole

lastned søknadsskjema–> 新生登记表